Monday, April 25, 2011

Blockbuster Writing Workshop

Jun Lana Blockbuster Writing Workshop

As his first batch of students graduate this May, award-winning writer and youngest Palanca Hall of Famer Jun Lana is again oferring a FREE writing mentorship program for aspiring screenwriters. Three applicants will be chosen to participate in an intensive 3-month, individualized mentorship aimed to refine their craft and expose them to career opportunities within the mainstream entertainment field.

The success of the first group lends a new dimension to what the upcoming class will experience – now writing for TV and soon for film, the first batch will actively take part as “buddies” who would help guide the next batch of mentees.

Interested applicants must submit their CV and a one-page essay (in Filipino) on why they want to pursue a career in screenwriting to junlana@rocketmail.com.

Deadline for submission is on June 15, 2011. For more details log on to www.junlana.blogspot.com.

2 comments:

Taoismo said...

hi sir jun lana,

enjoy ako sa blog n'yo. gusto ko ang lenggwahe. pabalbal. parang kay bob ong.madaling maka-relate. dahil na rin marahil sa bading din akong tuald niyo. at pareho din nating mentor si ser rene.

nais kong magpasa ng cv at one page senyo. susubukan ko.sana palarin.

Argel

Anonymous said...

How I wish you have this kind of workshop via the internet. Na sa U.S. po kasi ako. Gusto ko po sanang ituloy ang pangarap ko na makapag sulat. Bata pa po ako, ang hilig ko ng magsulat at gumawa ng komiks. Hindi ko nga lang natatapos. Pero minumulto po ako ng aking pangarap. Sana po, bigyan ako ni Lord ng wisdom na makatapos ng isang magandang story, tibay ng loob sa mga taong hahadlang ng aking kwento. Hanggang sa palarin na may mabighani sa aking pagsusulat! Marami pong salamat sa blog niyo.